Thursday, May 7, 2009

mata OH mata

Semenjak dua menjak tiga menjak ni... mata aku blur bkn main... pakai spek ponn blur jgk... aku ingat degree mata aku naik... kadang2 sakit kepala yg melampau. especially malam... mata dah naik lebam x ckp tidur..... driving plak tuhan jer yg tahu seksanya. terkebil2 bijik mata nengok jalan. kalo mlm jgn citer la... mmg x nampak ape2. harap line putih jer.... kalo jln raya xde line putih tu alamatnya.... alamat la....

mlm td aku singgah kedai kaca mata ( formal lak bunyinye mcm 'budak kaca mata). ha'ah kn? korang pernah x dengar ada 1 band dulu name budak kacamata? mane dah band tu agaknye ye?
best gak tu sora ala2 saleem gitu. tp bkn diorang aku nak citr nie...

kat mane td? o.. kedai kaca mata. aku masuk ler kedai tu aku kate nak check mata. boleh2 die kate free jer. aku pn duduk kat mesin digital tu. pastu tiba2 die pnye optometry (betul ke?) sergah aku. wah!!!! lu punya mata problem wooo.... pergh!!!! serius aku tkejut! jom masuk cek itu mesin x brapa betul jgk kadang2 die kate. aku telan liur jap.... kalo dah x betul apsal letak kat ctu? letak le dlm tong sampah ke... repair ke... (tp dlm ati jer)

Pastu aku pn masuk test...... pastu die kate lu punya spek lame suda sala taruk degree... lu pnya mata bkn kiri kuat... kanan ada kuat... silau paling kuat... aku kate ye ke? harimau lg kuat! (dlm ati jgk la)...

aku pun buat la... tukar lanse (betul ke?)... tp pagi ni aku pakai spek tu mcm nak pitam... clear mmg clear tp pening... aku pejam mate sebelah2. kanan memang cantek la sharp dreba lori ponn aku bole nampak. bila aku tutup sblh kanan tu dia.... x nampak plak.... petang ni aku nak p balik kedai dia!!!! ape die dah buat ngan mate aku?!!! kenapa aku x nampak?!!! bukak spek x nampak pakai spek ponn x nampak?!!!! aku marah ni!!!! (dlm ati jgk la)...

sebenarnye aku nak cek mate jer mlm td.... tp cara dia approach tu... semanagat lamina baek punya.... dgn intonasi dan mimik muka yg berkesan...(bole masuk anak wayang le die tu) smpai aku terpanik trus risau'''''' terus takut'''''die kate mate aku problem teruk''''' terus aku setuju tukar lens... nasib baik dlm dompet ade cukup2 jer... kalo ade lebeh... kompom aku dah tukar spek baru..... yg paling cantek... paling ensem d wajah aku....

ko jaga!!!! aku datang jap lagi!!!! kalo aku masih x nampak!!!!! eh! bkn x nampak... masih blur!!!
lu jaga!!!! gua marah nie!!!!! (dlm ati)


(x baek marah2 kawal emosi anda untuk masa depan negara)

No comments:

Post a Comment